Friday 16 August 2013

Rooney tetap penting bagi England

ROONEY: Disifatkan oleh pengurus England, Roy Hodgson, sebagai antara pemain terbaik pasukan negara itu dan akan sentiasa ditimbangkan untuk beraksi. – Foto REUTERS.

LONDON: Wayne Rooney masih merupakan pemain utama dalam pasukan England sama ada beliau berpeluang beraksi secara tetap di peringkat kelab atau tidak, menurut pengurus England, Roy Hodgson, kelmarin.
Masa depan penyerang antarabangsa England dan Manchester United itu kelihatan tidak menentu buat masa ini.
Beliau tidak lagi mendapat tempat dalam pasukan utama United, termasuk dalam perlawanan persahabatan pramusim dan Perisai Masyarakat Ahad lalu.
Rooney juga menjadi punca tercetusnya perang dingin antara pengurus United, David Moyes, dan pengurus Chelsea, Jose Mourinho.
Chelsea sejauh ini telah membuat dua bidaan bagi mendapatkan Rooney, yang terbaru sebanyak £25 juta ($49 juta), tetapi kededuanya ditolak United.
Moyes pula bertegas bahawa Rooney tidak akan dijual tetapi tidak menjelaskan peranan sebenar penyerang itu dalam skuadnya.
Hodgson berkata bahawa beliau lebih suka jika masa depan Rooney diputuskan tetapi berkata beliau pernah menghadapi masalah serupa sebelum ini.
"Sepanjang kerjaya saya (sebagai pengurus kelab) dan sebagai pengurus pasukan negara, saya pernah mengalami masalah ini banyak kali iaitu para pemain tidak semestinya dapat beraksi selalu untuk pasukan mereka.
"Tetapi oleh kerana bakat dan kualiti yang mereka miliki, mereka tetap terpilih (untuk mewakili negara)," kata Hodgson ketika menyiapkan pasukannya bagi menghadapi Scotland dalam satu perlawanan persahabatan.
"Rooney akan sentiasa ditimbangkan untuk mewakili England selagi beliau cergas secara fizikal kerana beliau merupakan antara pemain yang terbaik kami."

No comments:

Post a Comment

Busuk.com

My Blog List